Bilgisiz Dünya Gezisi Işleyen Yapan Çift Aksaray’a Geldi

EKSIKSIZLIK ITIBAR ATALAY

İspanya’dan yola çıkan ve 3 yıl 5 aydır bilgisiz seyahat fail Yoram Ringoet ve kız arkadaşı Izız, Bulgaristan’dan Türkiye’ye giriş yaptıktan bilahare site şehir gezip Aksaray’a geldi. Ringoet, “Ayrımlı insanları, kültür ve medeniyetleri henüz yakından temyiz etmek üzere 40 kiloluk çantamla yola çıktım. Bilcümle yürüyoruz, otobüse, arabaya binmek yok” dedi.

İspanya’dan yola sâdır ve 3 yıl 5 aydır naşir yolculuk eden Yoram Ringoet ve kız arkadaşının gündeş durağı Aksaray oldu. Türk insanlarının diğer insanlardan çok ayrımlı olduğunu ve Türk yemeklerini haddinden fazla sevdiğini söyleyen Ringoet, “Türkiye haddinden fazla güzel, burada insanlar haddinden fazla konuksever. Apayrı ülkelerden haddinden fazla farklı, haddinden fazla beğendim. Yemeklere bayıldım, özellikle üstelik düğün yemeklerine. Mantı çokça pir.”

“MÜLK KULLANMIYORUZ”

Yürüyüşlerinde tek şekilde mülk kullanmadıklarını belirten koşa, “Mal kullanmıyoruz, çadırda kalıyoruz. İnsanlar yardım ediyor, giysi ve şart veriyorlar” dedi. Türkiye’da bir nice yeri bu şekilde gezdiklerini dile getiren Ringoet, ” İstanbul, Ankara, Nevşehir, Kahramanmaraş, Antep, Urfa, Mardin ve Diyarbakır’a gittik. Muğla çok sunturlu. Likya yolu, Fethiye- Antalya yolu çok yalçın, haddinden fazla sert rampalar var, ağır çantalarla çıkıyoruz amma sav değil, seviyoruz” şeklinde konuştu.

Yaklaşık 4 yıldır seyahat yaptıklarını belirten Izız ise, “Türkiye’yi çokça sevdim natürel ve yunak. İnsanlar çokça ısıdam, çok sevdim onları” şeklinde konuştu. Hindistan gezisini tabanvay tamamlayan çift, Türkiye’den bilahare Irak, İran ve Pakistan’a gitmek istediğini dile getirdi.