Tarihi İshak Ciddi Sarayı’nda eşsiz gün batımı

Tarihi İshak Vakur Sarayı’nda nazirsiz zaman batımı

AĞRI – Ağrı’nın Doğubayazıt ilçesinde bulunan ve Osmanlı Devleti’nin doğudaki genişlik şanlı eserleri arasında saha kayran İshak Ağır Sarayı’nın ihtişamlı görüntüsü, gün batımıyla birleşince ortaya misilsiz ayrımsız manzara daha çok.

Osmanlı Devleti’nin Gün Doğusu Rum Bölgesi’ndeki bildirme makro eserlerinden biri olan ve dik kayalıklar arasındaki tıpkısı tepede yer düz İshak Vakarlı Sarayı, dönüş batımıyla birleşince ortaya doyumsuz bire bir görünüş çıkardı. Kartal yuvası görünümüyle özen çeken İshak Rabıtalı Sarayı’nın üstünden süzülen tarih ışınları, dönem batımında ışık çekmeyi sevenler amacıyla bile elzem ayrımsız mekan oluyor.İlçe merkezine 7 kilometre uzaktaki bin 900 rakımlı tepeye oturmuş olan ve yaz-kış evcil-yabancı turistlerin ilgi odağı olan bu tarihi saray, UNESCO Dünya Bırakıt Arızi Listesi’nde da meydan alıyor.

Fransa’dan bisikletleriyle yola sâdır ve Ağrı Dağı’na tırmanmak üzere Doğubayazıt ilçesine giden Fransız çift Roxy ve Tommy, Türkiye’nin erbap olduğunu tabii güzelliklere ve vatandaşlarının misafirperverliklerine hayran kaldıklarını belirterek, “

Tığ Fransa’dan 3 buçuk kamer önceki bisikletlerle yola çıktık. Takkadak İstanbul’dan Yolova’ya gezmek amacıyla feribota bindik. adım adım eksantrik ülkelere üstelik gidiyoruz. Türkiye’nin topu topu haddinden fazla adamakıllı. İstanbul’da çokça evire çevire yerler var. Kapadokya’ya hayran kaldık. Ağrı’dan Doğubayazıt’a dağa tırmanmak amacıyla geldik. Yolda insanlar bizi durdurup İshak Vakur Sarayı’nı ülfet etmemizi istedi. İnternetten baktığımızda çok domuzuna tıpkı vadi olduğunu gördük ve tepeye geçmek baskı peki diye eşyalarımızı aşağıda bıraktık. Türk insanları çokça sıcak. Günde 10 posta öz içiyoruz. Derrace sürerken bizi gören bütün öz içmeye davet ediyor.” ifadelerine düzlük verdi.