Yurtlarda ücretsiz konaklama imkanından yararlanan gençler Mardin’de tarihle buluştu

Güven Yurtlar Kurumu (KYK) yurtlarında ücretsiz konaklama imkanından yararlanan 500 güre, yaz tatilinin bire bir bölümünü eylemek üzere medeniyetler şehri Mardin’i tercih etti.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın 27 Haziran’bile yaptığı açıklamanın peşi sıra, Gençlik ve Spor Bakanlığının yaz tatilini gezi ederek gitmek isteyen gençlere 81 ilde seçilen KYK yurtlarında ücretsiz konaklama imkanı sunması, bahir hesabına tarihle buluşmak isteyen gençlerden üstelik balaban rabıt gördü.

Ücretsiz sınırlı fırsatından yararlanarak tatilde tarihi mekanları sezmek isteyen gençler rotasını kadim site Mardin’e çevirdi.

15 Temmuz’dan bu yana özellikle İstanbul, Denizli, Sivas, Konya, Bayburt ve Adana kalkışmak amacıyla ülkenin dört bir yanından 500 zihayat, tarihi ve turistik mekanlarıyla dolay plana sâdır Mardin’e geldi.

Kentte konaklayacakları, kendileri üzere hususi olarak hazırlanan Mardin Artuklu Kız Öğrenci Yurdu’na gelen ve burada işyar personel marifetiyle karşılanan gençler birbirleriyle tanıştı, odalarına yerleşti.

Gençler, değişik kültürlerin, dillerin ve dinlerin hoşgörüyle dostça yaşadığı, camileri, medreseleri, kiliseleri ve taşın oya üzere işlendiği evleriyle bandaj gören kentte, Mardin Müzesi, Kasımiye Medresesi ile Deyrulzafaran Manastırı üzere haddinden fazla sayıda tarihi ve kültürel mekanı seyran fırsatı buldu.

“Bizim üzere iri avantaj”

Gençlerden Ayşe Cemre Sağlam, AA muhabirine, kendilerine müteveccih adamakıllı bir imkan sağlandığını, bu kapsamda Denizli’den geldiğini söyledi.

“Burayı çokça merak ederek geldik. Tarihi yerleri o büyüklüğünde fena hâlde kim görmeyi haddinden fazla istiyorduk. Gençlik ve Spor Bakanlığının yurdunda kaldık. Bizim üzere şişman tıpkı avantaj bu.” ifadelerini kullanan Akva, camileri, kiliseleri, düşkünlük ettikleri tarihi mekanları gezdiklerini, Mardin manzarasını izlediklerini anlattı.

Akva, Mardin’i haddinden fazla beğendiklerini, bilcümle gençlerin çokça mutlu kaldığını anlatarak, sunulan imkanlarla yurtta haddinden fazla bayındır ettiklerini dile getirerek, kendilerine bu imkanı sunanlara teşekkür etti.

“İyi ki bu yurda gelmişiz”

Denizli’den gelen Esra Çiğdem de çok düşkünlük ettiği tarihi şehri görmenin mutluluğunu yaşadığını belirtti.

Bu şehri çok sevdiğini anlatan Çiğdem, Mardin’da geçenek geçirmekten çokça esenlik aldığını rapor etti.

Arkadaşlarıyla haddinden fazla keyifli çatlak geçirdiğini dile getiren Çiğdem, “Buranın kültürünü, tarihi yapılarını, seçme şeyini çok beğendim. Kaldığımız sıkı çokça temiz. İyi kim bu yurda gelmişiz. Yurtta ücretsiz konakladım. Süper bir imkandı bizim amacıyla. Seçme şeyin ayarlaması çok iyicene işlenmiş. Hemen geldik ve geziyoruz.” dedi.

“Mardin’i fethetmek istiyordum, bu imkan yardımıyla gelebildim”

Bakanlığın sunduğu imkanla Mardin’i rüyet fırsatı bulduğunu söyleyen Alicenap Aldanmaz de maşrık garp beyninde hars alışverişi yaptıklarını kaydetti.

Kurt, “Öz imkanlarımızla ihtimal gidip göremeyeceğimiz yerleri gördük bu sayede. Mardin kadar ayrımsız şehre gelmek sıradan kurum donör. Mardin siftinlik haddinden fazla adamakıllı. Mardin’i kısaltmak istiyordum, bu imkan sebebiyle haddinden fazla abat benzeri şekilde gelebildim.” dedi.

Sude Alp ise yurtta ücretsiz kaldıklarını ve Mardin’in tarihi mekanlarını seyran fırsatı bulduklarını ifade ederek, bu fırsatı sunan herkese teşekkürname etti.

“Çok kıvançlı kaldık”

Van’dan mevrut İlknur Yiğit dahi Mardin’üstelik gezilecek, görülecek çokça fazla düz olduğunu belirterek, Bakanlığın sağladığı imkanla KYK yurdunda ücretsiz konakladıklarını söyledi.

Yurtta herhangi bir türlü imkanın kendilerine ücretsiz sunulduğunu anlatan Yiğit, “Haddinden Fazla mutlu kaldık. İlk sefer geldim buraya. Türlü olursa ayrımsız elan geleceğim. Arkadaşlara birlikte kaynak ederim, gezsinler, görsünler.” diyerek konuştu.